Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle fick nobben av NHL-meriterad back

Jag har länge jagat namnen på backarna som är på Roger Elvenes lista över vilka som är intressanta för den sista platsen i Rögles trupp. Idag har jag fått säkra uppgifter på en back som Rögle var heta på men som valde att nobba Rögle för DEL istället.

Derek Peltier, en 26 årig amerikan som varit på gränsen att slå sig in i Colorado Avalanche lag under två säsonger men istället fått spela i AHL där han den senaste säsongen spelade för Peoria Rivermen och noterades för 13 poäng på 61 matcher. Dessutom har han tidigare varit lagkapten i NCAA. Sådana ledargestalter har ju Rögle tidigare letat efter så den mallen satt bra på Peltier också.

Rögle var heta på Derek men valet föll istället på Tyskland och DEL-laget  Iselhorn Rooster. Jag vet att många där ute är intresserade av namnen Rögle är intresserade av och här har ni ett jag vet att Rögle varit med på. Så vet ni var Rögle lägger ribban i jakten på sitt sista backförvärv.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.