Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nick Sörensen lämnar Rögle - "Det lutar åt det"

Rögle ser ut att tappa sin supertalang Nick Sörensen till QMJHL-laget Quebec Remparts redan nu. Nick som så sent som igår draftades av Quebec Remparts som nummer 20 tar alltså chansen direkt.

- Det lutar åt det ja, säger Sörensens agent Michael Johansson på 4sports till gronvitasumo.se.


När är det helt klart?


- Ring mig i helgen, då är det förmodligen klart.


Självklart är det kul för Nick att han får chansen i Quebec men det är en stor förlust för Rögle. Både på kort och lång sikt. Jag har tidigare fått signaler om att Nick hoppades få större förtroende i Rögles lagbygge redan till denna säsongen men så blev det inte och därför tror jag att han lämnar redan nu. I Rögle hade han haft en stor chans att ta en plats i A-laget redan i år samtidigt som han hade varit kung i J20-Superelit.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.