Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bonsaksen - "Jag kommer tillföra stabilitet"

Då var han äntligen klar alltså, Alexander Bonsaksen. Rent transfermässigt känns det som en ren ersättare för Mads Bödker som man egentligen inte skulle ersätta.

Jag ringde upp Rögles senaste nytillskott.

Välkommen, hur känns det nu när det äntligen är klart?

- Det känns bra. Skönt att det är klart nu.

Ni skrev kontrakt på ett år, var det ditt eller Rögles önskemål?

- Det var ett gemensamt beslut.

Vad kommer du att tillföra Rögle rent spelmässigt?

- Jag kommer tillföra stabilitet. Jag spelar ett enkelt och stabilt backspel.


Känner du någon i laget sedan tidigare?

- Ja, Daniel Sondell spelade jag med i Modo under en säsong.


När ansluter du till truppen?

- På måndag kommer jag ner.

-----

Rögle har nu nio backar med A-kontrakt. Det är någon för mycket men det som är så bra med detta är att Rasmus Bengtsson, Rasmus Forslund och Jonathan Zaar är tillgängliga för J20 också.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.