Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lindström ska skjuta medaljer till Ängelholm

Idag är det dags för backen Erik Lindström att få lite tid och ljus här på Gronvitasumo.se.

Foto: Emilia Olsson.





Inför denna säsongen hämtades Erik ifrån Moras J20. Moderklubben är Grums IK där han spelade fram till förra säsongen. Erik berättar lite mer;
- Grums IK är moderklubben, det ligger några mil utanför Karlstad i Värmland. Spelat där sen jag var 4-5 år till jag var 17 år, representerat alla lagen, j18, j20, a-lag. Sedan visade Mora IK J20 stort intresse inför förra säsongen, då hade jag ett år kvar av gymnasiet, då löste sig allt med skolan och jag kunde avsluta gymnasiet i Mora, då tvekade jag inte en sekund.

Varför blev det Rögle?

- Efter säsongen med Mora, som jag tyckte gick riktigt bra personligt. Fick mycket förtroende, en hel försäsong med a-laget och massvis med lärorika träningar med dem under säsongen. Så valde tränaren att byta klubb, flera spelare lämnade, allt kändes väldigt "osäkert" kring deras j20. Då visade Rögle intresse, och jag hörde med flera tränare, domare och spelare som bara pratade bra om Rögle, då tvekade jag inte på att testa.

Har det motsvarat dina förväntningar?

- Ja, inledningen blev lite sådär, men allt löste sig med boende och jobb ganska snabbt. Spelmässigt innan jul är jag inte nöjd, men nu efter jul och spelet i top 8 serien känns riktigt bra. Hittat mitt spel nu känns det som.

Erik är en offensiv back som gillar att följa med upp i anfallen. Han besitter ett bra skott som han gärna avlossar i powerplay. Enligt han själv bör han bli starkare i överkroppen.

Erik som är inne på sitt sista juniorår säger så här om sin framtid;

- Ärligt talat inte tänkt något alls på det, nu när laget har gått så bra och vi har ett slutspel framför oss så har det varit full fokus på det.

Tycker du att du förtjänar en plats i Rögles A-lag?

- De har många unga backar som är riktigt bra, kändes bra när jag var med någon träning med dem. Svårt o svara på, behöver fler träningar med dem innan jag kan svara på det.

Slutspelet väntar runt hörnet. Vilka ser du som favoriter?
- Det känns bra inför slutspelet. Djurgården är bra så det står mellan oss och dem.

Till sist, säg en sak om någon i laget som inte många vet.
- Alexander Alm är inte blyg på DAX-vax burken inför en hotellmiddag med laget.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.