Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kevin Lindskoug gillar att bevisa för Malmö att de satsade fel

Ett av säsongens största utropstecken i Rögles J20 är målvakten Kevin Lindskoug som petat Rögles A-lags aktuella målvakt Johan Nielsen och storspelat i målet. Han har varit den målvakt ett lag behöver för att ta sig riktigt långt.




Kevin Lindskoug är en malmökille som tog steget till Rögle för att han sågs som tredje målvakt bland 92:orna, bakom Sivnert och Vysehrad.
- Jag kom in på hockeygymnasiet här och eftersom jag var tredjevalet i Malmö kändes det rätt. Det är inget jag ångrar idag.

Denna säsongen har han gått från backup bakom Johan Nielsen (som har A-lagskontrakt) till att ta hand om förstespaden rakt av. Kevin berättar själv;
- Jag tycker jag har tagit ett stort steg denna säsongen. Förra säsongen fick jag stå färre matcher än Johan men iår var det en kamp om första spaden ända från början. Vi fick båda chansen att visa vad vi gick för. Ny tränare, nya förutsättningar.

Hur är du som målvakt?
- Vinnarskallen driver mig frammåt, jag anser att jag har en lite äldre målvaktsstil än de flesta målvakterna men har mer och mer gått in på den moderna stilen.

Många röster anser att Kevin redan till nästa säsong är en målvakt för Rögles A-lag och att man istället ska låta Gistedt gå vidare. Det är inget som Kevin går och tänker på just nu men visst skymtar man en förhoppning när han säger;
- Rögle har inte sagt speciellt mycket om det, jag har ingen aning alls hur det kommer se ut inför nästa säsong, förhoppningsvis får jag svar på det strax efter kvalserien är slut. Jag har ett år kvar innan jag är sistaårs junior. Gistedt har ju tvåårskontrakt så vi får väll se vad som händer.

Eftersom Kevin är en Malmökille så är derbyna mot just Malmö speciella. Han tycker att det känns extra skönt att vinna matcherna för att visa att man satsat på fel killar.
- När jag spelade i Malmö så kände vi inget "hat" mot Rögle eftersom vi låg före dem på a-lagsnivå och juniornivå. Det är nu på sista tiden Rögle haft en större utveckling som den riktiga derbykänslan uppstått. Det känns alltid bra att vinna mot Malmö eftersom man vill bevisa att de satsat på fel spelare.

Berätta något om någon i laget som inte många känner till.
- Felix Maegaard-Scheel är en husmusik kung.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.