Blogg listad på Bloggtoppen.se

Simon Olsson bänkad mot Borås

Har precis fått Rögles laguppställning inför Borås imorgon och det är en hel del förändringar.

* Gistedt står, Fransson stannar hemma då han har en skadekänning. Som reserv har man Kevin Lindskoug.
* Panelin-Borg är tillbaka efter avstängning men inleder som sjundeback, man ska spela på sju enligt hemsidan men använda "Pane" främst i boxplay.
* Jakob Lilja spelar från start tillsammans med Sylwander och "Flash". Helt rätt att låta dem spela.
* Däremot tycker jag inte att det är rätt att bänka Simon Olsson. Starkov går före i kön och placeras med Alexander Johansson och Liljewall. Jag hoppas Starkov har något inom sig som snart kommer ut. Han är värvad för att bidra offensivt och det har han inte gjort, inte ens i närheten av mina förväntningar. Visst, Simon Olsson är inte heller i storform men han bidrar med mer fart, finess och kreativitet än vad många andra gör i laget.
* Vad man än tycker och tänker om bänkningar så är det härligt att det finns konkurrens i laget. Det har det knappast funnits under hösten.


Hoppas Simon återvänder från "mörkret" snart. Han behövs!


-----

Ted Brithén saknas men han lämnar ett positivt besked idag när jag frågar hur illa det är.

- Jag ska vara tillbaka till matchen den 7/1.

-----

Passa på att ge Rögle ett härligt stöd i sista matchen 2011. AIA anordnar resa upp, bussen avgår 15.00 från Helsingborg och halvtimmen senare från Ängelholm. Resa och biljett får du för 300:-.

Klicka här för att boka din plats.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.