Blogg listad på Bloggtoppen.se

Gronvitasumo avslöjar - Han ska ersätta Bartley i Rögle

Kom ihåg var ni läste det först. Jag har jobbat på spåret ett tag och nu släpper jag det.

Vic Bartleys ersättare kan presenteras vilken dag som helst och det handlar i så fall om Scott Hotham som ryktats till Sverige ett tag men som det tystnat kring den senaste tiden.

Den offensiva kanadensiska backen har tidigare sagt att Sverige är ett intressant alternativ. Utan att jag har sett honom spela så kan jag säga att det är en offensiv back, högerfattad, bra i powerplay och dessutom stor och stark.

Förra säsongen spelade Hotham i norska Lillehammer med stor framgång. 43 poäng på 45 matcher och 108 utvisningsminuter talar för att det kan bli en ny publikfavorit i Lindab Arena.

Jag har sökt Hotham för en kommentar utan framgång men så fort jag snackat med honom får ni det här.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.