Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nick Sörensen inför matchen - "Två killar som kommer lyfta laget"

En som verkligen överraskat är den snart 16 år unga forwarden Nick Sörensen.

Han har redan spelat så bra att Hellqvist inte kan hålla honom utanför seniorlaget. Min syn på Nick är att han bara blir bättre och bättre och i matchen mot Oskarshamn var han nära att spräcka sin 0 i poängprotokollet.



Dagens match blir hans tredje raka match från start i hockeyallsvenskan och jag fick kontakt med Nick som säger så här om hur han ser på steget från j18 direkt till seniorhockeyn.
- Det är rätt så stor skillnad faktiskt, men jag tycker det går bättre och bättre nu för varje dag som går. Laget har tagit emot mig på ett jättebra sätt.

Rögles start har inte varit som någon förväntat sig. Nick ger sin fundering på hur man ska vända på det redan till kvällens match;
- Vi måste börja få in puckarna och inte göra det för svårt, lite skitpuckar på kassen istället för att passa så mycket, det kommer ikväll, vi har ett bra go i laget.

Några som en fansen inte riktigt är nöjda med är transatlanterna Hobson och Bartley men Nick säger att vi snackar om två spelare som kommer lyfta laget.
- Jag tycker att dom har gjort ett bra jobb, dom är två killar som kommer lyfta laget så småningom, men det tar bara lite tid att anpassa sig och jag tycker redan dom gjort det mycket bra, det är ett nytt lag med många nya spelare.

Till dagens match för Rögles yngste spelare en ny lekkamrat i Alexander Johansson. Jag frågar vad skillnaden mellan Alexander och Adam är. Nick säger att det är för tidigt att säga något om det då han bara spelat med Alexander några träningar.

Jag frågar om Nick kan lova mig en seger och ett mål ikväll, han ger ett ödmjukt svar;
- Det slutar med vinst, hur mycket vet jag inte och får du se ett mål av mig så ta det som en bonus.

Nick Sörensen som känner många av de yngre i laget har bra koll på vad det är för människor och jag undrade om han kunde avslöja något om någon som inte många vet. Efter en kort fundering så berättar han;
- Daniel Sylwander har en otrolig kärlek för Spagetti och köttbullar, det är nog det enda han kan laga.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.