Blogg listad på Bloggtoppen.se

Linus sänker gärna Rögle - "Det hade känts bra"

Linus Persson spelade i Rögle under succésäsongen 07/08 när laget gick upp till elitserien. Det blev tre mål och sex assist för Linus på 37 matcher i den grönvita tröjan.



Efter säsongen blev det Bofors och fortsatt allsvenskt spel men enligt Linus var det hans eget val att lämna.
- Ja, jag hade ett år kvar på kontraktet men visste vilken roll jag hade i laget så jag kände inte att jag ville vara kvar. När Bofors hörde av sig så tvekade jag aldrig, säger Linus Persson till GrönvitaSumo.se.

Han är nu inne på sin tredje raka säsong i Karlskogaklubben och hans poängfacit har varit bra ända sedan han kom, 34 poäng första säsongen, 39 den andra och nu har han inlett denna med 4 poäng på lika många matcher.
- Jag känner ett stort förtroende här och spelar i en bra kedja med Thermell och Näslund.

Bofors har liksom Rögle inte övertygat inledningsvis men enligt Linus tror han att det vänder snart och segern mot Malmö på bortais gav självförtroende.
- Den segern var helt klart rättvis och spelar vi så på onsdag kommer vi ha bra möjligheter att åka därifrån med alla poäng. Det ska bli kul, där brukar alltid vara bra stämning. Jag känner ju några som spelar där fortfarande, Jacke och Andrée. Säkert någon till som är kvar.

Han berättar att Bofors styrka är att man har fyra bra femmor och att man jobbar hårt som ett lag. När jag frågar hur Wessner är så säger Linus att Daniel Wessner är viktig och en riktig vinnarskalle. Vad har då Bofors för målsättning?
- Vi ska absolut sikta mot topp-7 och det ska vi klara av tycker jag.

Jag frågar en sista fråga, hur skulle det kännas att avgöra matchen på onsdag?

- Det hade känts bra, det gör jag gärna.

Lycka till Linus, men inte för mycket.

- Haha, tack.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.