Blogg listad på Bloggtoppen.se

Därför MÅSTE Rögle vinna idag

Äntligen är det dags för match igen. Jag jag skriver äntligen trots att det numera inte är lika segersäkert att köra till Lindab Arena som det var när man körde till Ängelholms Ishall. Där var man ett utpräglat hemmalag. För att inte utnämna sin egna hemmaarena till en skräckarena och låta det sätta sig i skallen måste man vinna idag. Oavsett om Rögle vinner eller förlorar är jag där nästa match också men det är inte alla som tänker så, utan det finns många fans som verkligen ger Rögle "sista chansen på ett tag nu" ikväll.

Den viktigaste anledningen är annars de tre poängen som står på spel, Rögle måste plocka poäng nu. Gör man inte det så halkar man efter och allt snack om att man är för dåliga kommer att hagla in i alla forum och sidor.

Sen måste jag säga att en seger hade gett laget och framförallt Björn Hellqvist lite arbetsro. Jag vill inte ens tänka på den press man hade satt sig i om förlorat ikväll.

Bofors är ett "grisande" lag som besegrade Malmö när man senast besökte Skåne så räkna inte med någon given seger.

Jag känner mig ändå säker på vinst ikväll. Rögle kommer att vinna och alla nervknutar och press varje spelare satt på sig själv kommer att släppa och sen kan det bli mer roligt än nervöst att åka till Lindab Arena igen.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.