Blogg listad på Bloggtoppen.se

Änglamilen - August och Simon lekte med "A-laget"

"Änglamilen" är en löpartävling som är en tradition i Ängelholm och jag har snappat upp lite intressanta från de Röglespelare som deltog och dessutom kommentarer från loppet.

Bäst av Röglespelarna var j20 spelaren August Carlsson och bakom kom Simon Glimhed innan första seniorspelare kom i mål som var Jakob Johansson.
- Han kom upp i ryggen så jag var tvungen att dra lite igen, sa Simon Glimhed till grönvitasumo.se och skrattade.

Vann gjorde Andre Levin från Perstorp på 35 minuter och 17 sekunder så där har ni lite att utgå ifrån när ni sedan ser följande tider;

10. August Carlsson, Rögle j20, 39,44
19. Simon Glimhed, Rögle j20, 40,25
22. Jakob Johansson ,Rögle BK, 40,33
41. Nils Bergström, Rögle BK, 41,54
46 Christoffer Persson, Rögle BK 42,12
82. Dennis Everberg, Rögle BK, 43,41
100. Johan Nielsen, Rögle BK, 44,31
104. Ted Brithén, Rögle BK, 44,35
106 Viktor Panelin-Borg, Rögle BK, 44,40
117. Alexander Johansson, Rögle BK, 45,09

När jag ändå hade Simon i luren passade jag på och fråga lite om hans situation. Han har ju trots ett par insatser i elitserien inte fått seniorkontrakt till kommande säsong. 
- Mitt mål är ju att ta en plats och truppen är inte full så det är bara att ge järnet.

Om du inte får chansen nu, stannar du i Ängelholm?
- Då ska jag försöka ta den under säsongen.

När jag sedan pratade lite med Simon Glimhed om det låg någon presitge i potten mellan Röglespelarna i dagens lopp så gav han ett rätt kyligt svar med tanke på att han slog alla seniorspelarna som deltog, bara August Carlsson(J20) var bättre.
- Jag brukar inte springa så mycket för har lite problem med knäna men det känns inget när jag spelar hockey. Hade hoppats på under 40 minuter.
Att han slog seniorerna som var med var inget han ville skryta med men vilket sågning indirekt, "problem med knäna" inte kan springa så mycket och ändå utklassade han Jacke, Bergström, Persson mfl.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.