Blogg listad på Bloggtoppen.se

Alexander ångrar inte flytten en sekund

Alexander Johansson, centern som ska fylla luckan efter Mattias Sjögren har nu tränat ett tag med Rögle och är imponerad av organisationen, ledarna och staden. Han tycker att stämningen i gruppen är kanon och pekar på att alla nästan är i samma ålder och alla är fokuserade.
När jag ifrågasatte hans kondition efter gårdagens resultat som sämste "grönvit" på Änglamilen så skrattade han och hittade en bra bortförklaring;
- Efter 5 km så fick jag ont i knäet men jag var glad att jag tog mig i mål, sa Alexander Johansson.

Sen kommer vi in på hur laget tränar och då är han snabb att berätta att man tränar väldigt hårt men på ett bra sätt. Två gånger om dagen som oftast med bra variation. Jag frågar om han tränar mer nu än vad han gjorde i Troja;
- Där körde vi en gång om dagen men ibland upp till tre timmar så jag vet inte om det är mer nu men det känns som att det är bättre kvalitet på träningarna.

Alexander sa också att det inte är någon fara med hans knä när jag vi diskuterar skadeläget i truppen. Vi kommer in på Calle som Alexander tycker väldigt synd om men berättar samtidigt att han biter ihopa bra och kommer snart lägga gipset och då kunna rehabilitera så smått och även vara med på de övningar som är möjligt.

Jag frågade även lite andra intressanta frågor;

Vem tar mest plats i omklädningsrummet, alltså vem är "boss" där?
- Liljewall och "Jacke" är det som tar tag i det ,säger Alexander och skrattar.

Det har inte kommit mycket info om ert träningsupplägg, ska ni på läger och vilka matcher har ni inbokade?
- Jag vet faktiskt inte själv. Har inte hört något mer än att vi ska möta Troja och Hamburg två gånger.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.