Blogg listad på Bloggtoppen.se

Inga svenskar gick högt i draften

Edmonton Oilers som hade förstavalet i nattens NHL-draft valde som väntat Taylor Hall. Efter stor dominans i världens bästa juniorliga, OHL, så var Taylor väntad att gå först.

Ingen svensk gick i första rundan men däremot gick den finske centern Mikael Granlund tidigt. Minnesota valde som nummer nio och då tog man Mikael som redan nu är en "stjärna" i finska SM-liiga. Eller vad sägs om 40 poäng på 43 matcher i HIFK för en 18-åring?

-----

Nu ska jag köra och jobba några timmar, sen ska jag börja min genomgång av alla allsvenska klubbar.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.