Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nu är vi igång - ispremiären avklarad

När jag idag körde mot destination Ängelholm och Gripenhallen så ville min lilla dotter på tre år följa med och titta på "Öge", självklart tänkte jag, men....

Det återkommer jag till lite senare. När vi anlände till Gripenhallen ca 16.45 var där redan mycket folk på plats. Många var förväntansfulla och halvtimmen senare var de fyra små läktarna fulla samt att det stod folk längs sargerna. Svårt att våga sig på en gissning men skulle tippa på 5-600 i den lilla hallen som var riktigt kall eller är man bortskämd av all sommarsol man fått?

När spelarna sedan gick in i ett led och ställde sig längs sargen för att invänta presentation så visade publiken sin glädje och stolthet med att applådera och jubla. Bernt Lundqvist (Rögles speaker var på plats) presenterade varje spelare innan de klev in på isen en efter en. Denna presentation har jag lyckats fånga på video som jag lägger ut här lite senare.

Det jag skulle återkomma till var att, visst tar man gärna sin dotter på en sådan här sak men för det första var det omöjligt att fotografera och för det andra ville hon lämna innan vi knappt kommit in i hallen. Bilder från träningen hoppas jag Caroline Ohlsson skickar så att jag kan lägga ut dem här.

Rögle körde inte alls på så hårt idag utan kände mer på grejorna och tog det lugnt. Det som mest berörde var väl när Himelfarb fick en klubba i ansiktet men det var ingen fara.

Nu väntar en träningsvecka där Rögle kommer köra på is en gång om dagen fram tills matchdagen (söndag).


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.