Blogg listad på Bloggtoppen.se

Malmö föll igen - jumbo i European Trophy

Malmö föll i lagets sista match i European Trophy med 2-3 mot Tappara inför knappt 500 på läktarna i Malmö Arena. På åtta matcher har man förlorat sju och vunnit en efter förlängning. Det jag vill komma till är, att spela i en liga där man inte har en chans, utan mer trycker ner lagets självförtroende i botten. Vad får man ut av det? Jag försöker se det med opartiska ögon, men man lyckas inte skrälla en enda gång? För att ta ett motsvarande exempel, Vålrengen, som lyckades skrälla två gånger, mot Mannheim och dagens 7-5 seger mot Linköping.

Nu ska man möta Tingsryd och Troja innan det är dags för seriepremiär. Det känns som att man måste bli vinst där för att man ska få in rätt känsla i truppen inför serien. Så egentligen, hur bra var det att betala 250 000 för att få vara med i European Trophy där intresset var obefintligt och man var chanslösa? Ge mig fördelarna!


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.