Blogg listad på Bloggtoppen.se

Inget direktrapportering på fredag - "Det är mot policyn"

Min plan har hela tiden varit att liverapportera ifrån Rögles matcher och jag har fått mängder av förfrågningar både ifrån Röglefans runt om i Sverige samt ifrån Trojafans. Jag har verkligen försökt att tjata till mig en möjlighet att liverapportera men enligt Rögles informationsansvarige Olof Erikzon är det hockeyallsvenskans policy gällande pressackrediteringar och vem som får liveblogga som stoppar mig.

Samtidigt läser jag hockeyallsvenskans policy och där står det att det är upp till klubben?
"Varje klubb i HockeyAllsvenskan har egna riktlinjer för media, men generellt gäller att Du som representant för media måste ackreditera Dig till matcher senast tre dagar innan matchdag. För detaljerad information rekommenderas Du att ta kontakt med den förening Du har för avsikt att besöka."

Det känns som en smäll på käften faktiskt, jag försöker dela med mig till alla intresserade hockeyfans som vill följa matcherna och efter min rapportering ifrån Sunnerbohov så fick jag mycket beröm och många hoppades på en fortsättning. Tyvärr ser det inte ljust ut på den fronten.

Samtidigt finns det möjligtvis ett litet hopp i framtiden, Olof Erikzon säger att man undersöker möjligheterna trots policyn och att man försöker hjälpa mig inom de ramar de kan.

Innan ni nu spottar ut era kommentarer ber jag er att inte hoppa på någon personligen vilket tvingar mig till att låsa möjligheten till att kommentera. Utan detta är mitt sätt att meddela er alla som undrar och har undrat om min framtida rapportering under matcherna.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.