Blogg listad på Bloggtoppen.se

Frederik Andersen inför Schweiz " Flyttar med hela omklädningsrummet"

Jag har en tanke om att någon dag göra ett större reportage med Rögles materialare Frederik Andersen som gör ett hästjobb bakom kulisserna. Det är inte ofta dessa personer får det beröm och erkännande som man förtjänar. Ikväll skickade jag ett sms med en fråga om han hade tid för ett litet samtal. Jag förstår ju att han har en del att tänka på inför resan så ville inte störa. Direkt kom ett svar "Inga problem", så jag ringde upp och så här lät det.

Jag trodde inte du hade tid för du har väl en del att stå i nu innan resan?

- Nej det är lugnt, vi har varit lediga idag.

Men allt som ska med inför resan då?

- Det tar jag imorgon bitti, laget ska ju träna innan så det är ingen panik.

Hur mycket är det egenligen man ska ha med?
- Klubbor, tejp, tröjor, vattenflaskor, schampo, handdukar osv, man kan säga att vi flyttar med hela omklädningsrummet.

Du är ansvarig för att allt är med?
- Vi hjälps åt och spelarna ansvarar för sina egna saker men annars är det jag ja.

Klubbor, hur många har ni med?
- Det går väl 5-6 stycken per spelare ungefär. Klubborna har blivit bättre och de håller bra. Som nu senast mot Troja gick det bara två klubbor.

Jag har hört att du får en assistent där nere, Calle Gustafsson?
- Ja det blir perfekt. Han blir min "stickboy" och hjälper till med vatten vid matcherna. Det är skönt med lite hjälp.

När man reser så som ni gör, risken att bagage försvinner, har det hänt?

- Nu tar vi ju buss ner så den risken är liten.

Just det, det är jag som blandar ihop det för jag flyger ju själv.
- Du har det bra du, en annan får sitta i en buss i 16 timmar (säger han med ett gott skratt). Under dessa nio år jag varit i Rögle har vi aldrig blivit av med något bagage.

Du som jobbar nära laget, hur tycker du stämningen i truppen är i år jämfört med tidigare säsonger?

- Riktigt kanonbra. Det är det bästa på länge får jag säga.

Jag tackar "Fidde" för en kort pratstund nu på kvällen och önskar honom och Rögle en trevlig resa. De åker 15:00 imorgon.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.