Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kort intervju med Jakob Johansson - Stannar såklart!

För att reda ut hur läget egentligen är med Jakob Johanssons "luddiga"kontrakt så valde jag som vanligt att själv ringa upp "Jacke". Så här lät det;



Jakob, man har kunnat läsa i pressen att man i Rögle inte vet om ditt kontrakt gäller eller ej. Hur är det egentligen?
- Det är en sak mellan mig och Rögle som jag inte vill gå närmare in på här.

Kommer du att spela i Rögle kommande säsong?
- Jag är sugen på det och så blir det med största sannolikhet också. Det är inga konstigheter egentligen med kontraktet utan det är bara ett par frågor som ska klaras ut.

Hur tycker du säsongen gick för egen del?
- Det gick hyfsat i början men i takt med att laget spelade sämre så tappade jag också min form.

Tror du Rögle har vad som krävs för att ta sig upp igen inom kort?

- Vet inte alls, det är ju omöjligt att svara på. I nuläget har vi ju bara en femma. Om ett par veckor lär jag kunna svara på det.

Hur ser du på lagbygget, många lämnar och unga kommer in.

- Naturen är så att man lämnar när man åker ur och frå man som spelare chansen i ett elitserielag så tar man den. Sen hade vi ju många utländska spelare som stack så där tappade vi i princip halva laget direkt.

Om någon frågar mig så är du den självskrivne lagkaptenen kommande säsong nu när Sjögren lämnade. Är det något du är sugen på eller skrämmer det din bror var med om dig?
- "Danne" tog inte åt sig utan det var mer Gunnar och Tommys beslut att byta lagkapten. Sen var det överdrivet mycket snack om den situationen. Det var inget som tyngde honom. Om jag skulle tacka ja? Det är en hypotetisk fråga som jag får ta ställning till om den kommer så det kan jag inte utala mig om nu.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.