Blogg listad på Bloggtoppen.se

Spelling - "På torsdag eller fredag tror jag det blir klart"


I fredags skrev jag att den danske talangen Thomas Spelling var på ingång (läs här). Nu har det gått en vecka och inget har hänt.
Därför lyfte jag luren och tog fram mina danska språkkunskaper (inga då alltså) och ringde upp honom hemma i Herning. Även om jag förstår danska hur lätt som helst så förstår han mig väldigt lite.

Senast vi snackade så bekräftade han mina uppgifter om att Rögle och han var nära en överenskommelse, därför väljer jag att gå rakt på sak och fråga vad som händer nu.

- Alla saker är inte på plats ännu men jag tror det löser sig och blir klart på torsdag eller fredag denna veckan, säger Thomas Spelling till gronvitasumo.se.

Hur ser det ut från din sida, har du många alternativ? Jag vet att andra Elitserielag varit intresserade tidigare säsonger.

- Det finns fler som är intresserade men det är Rögle som gäller. Jag är mest inställd på Rögle nu, berättar han.

Varför just Rögle?

- Jag har snackat med Jesper Jensen som spelar där och han har bara positiva och glädjande saker att berätta. Jag har också hört att Rögle är en bra klubb som fokuserar på att utveckla unga spelare. Så det känns väldigt bra.

Så du har bestämt dig för att spela i Rögle kommande säsong, ni är överens? 

- Ja, jag tror det.  

På Thomas Spelling låter det klart, han har bestämt sig och så länge Rögle inte backar nu så är det snart påskrivet och klart.

Det som får mig att "stanna upp" lite här är att Pelle ska landa en förstafemma och Spelling är oprövad på nivån. Att han öste in poäng i Danmark ger jag inte allt för mycket för, se Starkov som ett exempel. Däremot så känns Spelling som ett stjärnskott som kan blomma ut rejält. Fördelen är dessutom att han fortfarande är junior och kan få utvecklas även i J20 om det skulle behövas. Sådana spelare är för mig oerhört intressanta att följa.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.