Blogg listad på Bloggtoppen.se

Dansk mästare nära Rögle - "Sjukt bra"


Ett rykte har idag blossat upp. Rögle ska vara nära att landa den danske talangen Thomas Spelling. En 19 år ung högerfattad forward som avslutade den gångna säsongen med att vinna den danska ligan med Herning samt. 
Spelling vann även poängligan i slutspelet och har varit ett jagat byte sedan säsongen tog slut. Han har kopplats ihop med både Elitserien och Allsvenska lag, nu ska det enligt mina uppgifter vara nära Rögle. 
För att få svar på ryktena ringde jag själv upp Thomas under kvällen.

- Jag vet inte om det är klart men jag har snackat med Rögle, bekräftar Thomas Spelling för gronvitasumo.se.

Uppgifterna säger att ni snackar ett flerårs avtal?

- Det vet jag inte.

Denna säsong har den storväxte talangen, 186 cm och 80 kg, gjort 31 mål och 26 assist på 50 matcher. Bara 19 år och spås en lysande framtid.

Eftersom jag inte har en aning om hur Spelling är som spelare frågade jag hans landsman som redan spelar i Rögle, Jesper Jensen. Han lovordade honom rejält;

- Han är jättebra och har ett riktigt bra skott. En målgörare som redan är bra men kommer bli sjukt bra. Hoppas det du säger stämmer och att han kommer till Rögle. Jag vet att flera Elitserielag varit ute efter honom, säger Jesper Jensen till gronvitasumo.se.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.