Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rocco, Piispanen och Leksand visar snygga siffror

Rögle jagar center. Man ska ha in något bra. Det är fler lag som jagar spelare på den positionen och idag har Oskarshamn presenterat ett centerförvärv. Det handlar om den 27-årige finländaren, Arsi Piispanen. Han har vänner och före detta lagkamrater som som både spelat och spelar i Oskarshamn.
 
- Min gode vän Tero Konttinen har berättat mycket bra om Oskarshamn och jag har kollat in laget på internet och tycker det ser intressant ut. Jag känner och har spelat med både Juha Uotila och Alex Leavitt. Alex är en mycket bra lagspelare vet jag från den säsongen, även om vi inte spelade i samma kedja. Stefan Öhman har jag spelat mot många gånger men aldrig i samma lag, säger Piispanen på Oskarshamns hemsida.
 
Nu har Roger Jönsson snart spikat sin trupp. Det återstår en förstemålvakt och en back. Man måste säga att han på förhand gjort ett strålande jobb. Oskarshamn ser ut som en av de stora vinnarna under denna silly season. Hur det sedan ser ut på isen återstår att se men jag tycker helt klart att IKO-fansen ska känna sig hoppfulla.
 
----
 
Troja har bekräftat värvningen av Vince Rocco. Så här skriver sportchef Jerry Andersson på Trojas hemsida.
 
"Rocco är 26 år och en spelare som varit en av de absolut bästa i landslaget de senaste turneringarna. Vi får en spelare med smartness som skapar möjligheter i offensiven. En vass skridskoåkare, stark med puck och förmåga att spela bra sista pass är den profil som bäst beskriver honom och dessutom en personlig karaktär som passar väldigt bra i vårt nuvarande lagbygge."
 
----
 
Ett hett diskussionsämne där ute just nu är de ekonomiska resultaten. Rögle plussade trots en tung säsong, mer om den biten får vi på torsdagens årsmöte. Både Modo och Tingsryd har visat rejäla minus. Därför svider det säkert oerhört i de flestas ögon när Leksand nu går ut och visar sitt resultat. PLUS 13 400 000! Vilket innebär att klubben som fått avskrivningar på 43 miljoner nu har ett eget kapital på 19,1 miljoner. Känn på den. Läs mer om det på dt.se.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.