Blogg listad på Bloggtoppen.se

Mycket spännande som händer

Måste säga att mitt sommarlov inte känns så passande när det är så mycket som är på gång just nu. Däremot måste jag erkänna att just nu så har jag inte tiden som krävs här inne. Den kommer tillbaka igen inom det närmaste.
 
Givetvis är det tråkigt att Anton Cederholm väljer att utvecklas på andra sidan. Det är ett egoistiskt tänk av mig men ser man till Antons del så förstår jag honom och med handen på hjärtat så tror jag inte han hade fått det förtroendet i Rögles A-lag redan denna säsong för att ta nästa steg. Så det känns som ett bra beslut av honom.
 
Istället fick vi in en back som jag tidigare skrivit ganska mycket om, Eric Martinsson. Det känns oerhört spännande. Till skillnad från Anton så är Eric en mer offensiv spelskicklig back, trots sin storlek. Han kommer att kriga stenhårt och rapporterna säger att han redan visat att han är här för att ta plats och inte få plats. Riktigt intressant att följa.
 
En annan sak som blivit klart sedan jag skrev här senast är att Oskar Norlöv stannar. Den pusselbiten var viktig. Det skickar bra signaler. Ett tag hade jag bra uppgifter på att han var riktigt nära att ta ett beslut för att spela där över men efter att ha hälsat på så satte han och Rögle sig och kom överens om att stanna här. Jag tror väldigt mycket på Norlöv och med rätt utveckling kan det bli succé redan i vinter.
 
Nu de senaste dagarna har annat nytt ploppat upp. Helsingborgs Dagblad avslöjade att Kesley Tessier är på ingång. AHL-meriterad forward som jag inte vet mycket om, förutom hans stats. En ung utvecklingsbar kanadensare som inte är nöjd med att vara här utan som vill bli bättre. Jag litar på "Masken" här.
 
Som om inte det vore nog så har Mrmadhawk smällt upp en hyfsad bomb. När han låter så säker på sin sak som han är just nu så stämmer det i princip alltid. Det handlar om far och son Nylander. Vem såg den komma? Här snackar vi klassvärvning av William som enligt mig redan är flygfärdig för SHL men som är klok nog att stannar i Allsvenskan för att ta ytterliggare ett steg. Måste kännas surt för Södertälje. Michael Nylander känns mer osäker men hans meriter och rutin blir säkert guld värd i detta unga lag.
 
Jag följer allt med spänning från "utsidan" ett tag till. Tills nästa gång så önskar jag er en härlig sommar.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.