Blogg listad på Bloggtoppen.se

Välkänt ansikte tar över som ordförande

Det har tisslats och tasslats en tid om att den nuvaranda styrelseordföranden, Göran Hellström, inte skulle sitta kvar på posten nästa säsong. Ett rykte som gick ut ganska tidigt och jag nämnde det som hastigast veckan för Rögle presenterade Andreas Lilja. Idag har Rögle gått ut och presenterat den nye kandidaten och det blir ett välkänt ansikte i form av Håkan Eriksson. Så sent som igår kväll nådde namnet mig för första gången.
 
Vi som följt Rögle på nära håll har stött på Håkan titt som tätt vid hemmamatcherna, det är alltså en riktig Rögleälskare man nu kommer att föreslå som ny ordförande på årsmötet. På frågan varför han nu antar utmaningen svarar han så här på Nätmagasinet:
 
- Dels för att jag är föreningsmänniska, men framförallt eftersom jag har ett hjärta för Rögle och haft årskort sedan 1986. Är det så att jag kan tillföra något så ställer jag naturligtvis upp och hjälper till.
 
Det är ganska kul när man får höra att Håkan går från att hjälpa till vid Rögles intro till att sätta sig på den största stolen. Något som visar att det verkligen är en Rögleälskare. Dessutom har han sju år som styrelseledamot i bagaget, då under Lennart Nordstrands tid 97-04.
 
Förutom Göran Hellström så kommer även välkände Svante Paulsson att lämna styrelsen. Rögle skriver att båda lämnar på grund av tidsbrist.
 
- Göran meddelade, inför årets valberedningsarbete, att han gärna såg en succession på ordförandeposten på grund av tidsbrist. Göran var samtidigt tydlig med att om vi inte skulle lyckas finna en ersättare stod han fortsatt till förfogande för omval. Vi ser Håkan Eriksson som en bra ordförande att leda föreningen framöver. Håkan har en lång erfarenhet som föreningsmänniska i olika roller. Han har också ett genuint hockeyintresse med stort hjärta för Rögle, säger Mats Nilsson i valberedningen.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.