Blogg listad på Bloggtoppen.se

Uppgifter - Bergström överens med Karlskrona

Det har snackats om Södertälje och Karlskrona i första hand. Även andra lag har varit med i diskussionerna och ryktena har även sagt att Alexander Bergström lockades av att spela utomlands. Nu ska beslutet vara taget. Enligt trovärdiga uppgifter så ska Alexander vara så gott som överens med ett av huvudspåren, nämligen Karlskrona.
 
- Det där kan jag inte kommentera, tyvärr. Du lär få reda på vad som händer inom kort, sa Alexander Bergström till mig när jag konfronterade honom med uppgifterna alldeles nyss.
 
Jag litar på källan som säger att Alexander kan räknas in i Karlskronas trupp. Stefan Bengtzéns lagbygge fortsätter att växa. Vi som sett Alexander på nära håll vet att han håller bra allsvensk klass och kommer göra sina 30+-poäng även denna säsong. Sedan han lämnade Rögle första gången så har han snittat snygga 37 poäng på de sju säsongerna fram tills nu.
 
Karlskrona får en center som är bra åt båda håll, kan både passa, skjuta och har en bra blick för spelet. En lagspelare som tar laget före jaget. Det känns helt klart som en väldigt klok värvning av Bentzén i jakten på att göra KHK till ett stabilt allsvenskt lag.
 
Även om jag var nyfiken på Karlskrona sedan tidigare så måste jag erkänna att de växte ordentligt för mig nu. Ni som följer mig vet att jag, ända sedan han spelade i Rögles juniorer, gillat honom skarpt. Så om denna värvning går i lås så får jag ytterliggare en anledning att besöka Karlskrona i vinter.
 
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.