Blogg listad på Bloggtoppen.se

Stannar Aaltonen i Sverige?

Ett rykte som tog ordentlig fart igår var att den förre Röglestjärnan, Juhamatti Aaltonen, ska vara aktuell för Luleå. Ända fram till dess att motsatsen är bevisad så har jag svårt att tro att han redan nu hoppar på ett nytt svenskt äventyr. Luleå vore säkert ett bra alternativ om han väljer att stanna i Sverige men om det är något som Aaltonen varit tydlig med så är det att han vill till NHL i första hand, annars var det KHL som gällde. Det har han sagt flera gånger och har Luleå verkligen de stora pengarna som gör att Aaltonen redan nu väljer att avstå eventuella chanser för NHL och KHL? Som sagt, jag har väldigt svårt att tro det.
 
Däremot är det mer troligt att Luleå landar ett annat rykte som också florerade igår, nämligen Per Ledin. Mrmadhawk och @tekaren (twitter) skrev om det igår och idag tar NSD upp samma sak.
 
- Ni har många uppgifter. Ibland finns det sanning i dem, ibland finns det en möjlighet att ni har rätt - och ibland stämmer de inte alls, säger "Osten" till NSD.
 
Vi får vänta och se vad som presenteras. Jag har svårt att tro att Aaltonen redan nu blir klar för Luleå. Däremot känns Per Ledin mer sannolik, trots att han sitter på ett kontrakt med HV71.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.