Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sjögren är nu officiellt klar för Linköping

 
 
Som jag skrev tidigare idag så var det på gång. Mattias Sjögren är nu officiellt Linköpings spelare de tre kommande säsongerna.
 
- Det ska bli riktigt kul. Jag har mycket revansch i mig och jag vet att jag kan få ut mycket mer än vad jag fick ut i USA den här säsongen. Vi har ett bra lag och det känns som att vi kan bli farliga den här säsongen, säger Mattias Sjögren på klubbens hemsida.
 
Sjögrens kontrakt borta i Nordamerika gick ut och när succén uteblev så var han redan i ett tidigt skede inställd på att återvända till Sverige. Tyvärr spelar Rögle inte i Elitserien och då faller dem bort direkt, istället blev det Linköping där han nu ska få ny fart på karriären.
 
Linköpings Röglekoloni växer. Roger Melin har tränat RBK och sedan har följande ett förflutet i Rögle, Andreas Andersson, Daniel Rahimi, Simon Hjalmarsson, Eric Himelfarb, Pär Arlbrandt, Patrik Zackrisson, Sebastian Karlsson, Johannes Salmonsson och Mattias Sjögren.
 
----
 
Ryktet som bltsydostran.se satte ny fart på igår, när man skrev att Felix Scheel var överens med Rögle, stämmer inte. Det har jag säkra uppgifter på.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.