Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Vi vill spela klassisk aggressiv och offensiv Röglehockey"

Rögle har skickat ut information och ger som vanligt de som haft säsongskort sedan tidigare förstatjing att behålla sina platser innan man öppnar upp för nya sugna aspiranter.
 
Så här skriver Magnus Blomsterberg i brevet:
 
" Nye sportchefen Anders "Masken" Carlsson har redan i skrivande stund laget nästintill färdigt. Ett par-tre namn ytterliggare ska tillkomma, då främst i form av spelare med erfarenhet och sedan är ett nytt intressant Röglelag redo att börja resan.
Hockeyallsvenskan är en utmanande serie och under våren har sportorganisationen samverkat för att gemensamt fastställa inriktning och arbetsmodell såväl när det gäller spelidé som hur vi på bästa sätt utbildar och förädlar våra talanger.
Vi vill spela klassisk aggressiv och offensiv Röglehockey. För ett nytt lag kommer naturligtvis medgång och motgång varvas om varannat, men genom att hålla fast vid vår identitet är vi övertygade om att en resa där utvecklingen går uppåt både för individ och som lag.
Följ med oss, tillsammans är vi starka! Du som tidigare seriekortsinnehavare får även i år ett förmånligare pris på ditt kort."
 
Man får även en del förmåner om man köper säsongskort. T.ex. får man inbjudan till aktivitet i samband vid första ispasset och 25% rabatt i souvernirshopen vid första seriematchen samt en del andra trevliga saker.
 
För de som inte haft abonnemang denna säsongen så släpps de den 12:00 den 3 juni.
 
 Här har ni priserna för säsong 13/14
 
 
Jag tycker att priset är rimligt. En arbetsvecka = en säsong av grönvit kärlek från en egen stol. Billigare än ifjol naturligtvis men visst kommer säkert det komma en del som tycker att detta är för dyrt. Så är det alltid och visst är det dyrt om man tänker på att dra ut till Lindab mitt i serielunken med sina två barn. Där tycker jag fortfarande att Rögle borde hitta någon typ av familjebiljett. Jag minns för ett par år sedan när jag mitt under säsong fick punga upp 500:- för att ta med en fyraåring på sittplats. Som ni säkert vet så sitter inte småbarn stilla om de inte mutas med popcorn, läsk och gärna andra tillhörande godsaker. Så jag hoppas att man hittar en familjebiljettslösning framöver. Det hade säkert lockat några extra oavsett motstånd. Nu tänker jag inte för egen skull längre då de får nöja sig med att hänga med på J20 där det passar perfekt :).
----
 
Frågan är fortfarande. Blir det med eller utan Jakob Johanssons vara eller icke vara. Jag har försökt få tag på honom idag utan svar. Däremot kom det ett sms strax efter där han skrev: "Återkom gärna i slutet på veckan".
 
Räkna med ett besked inom de närmaste dagarna.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.