Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögleikon nobbade tränarjobb i Danmark

Jag har fått ett par mail av nyfikna danska läsare. Det har nämligen ryktats om att Rögleikonen Stefan "Stass" Elvenes varit på väg att lämna tränarposten i Jonstorp för att ta sig an klubben han spelade sina sju sista säsonger för, Rungstedt/Nordsjälland. Kanske ingen jättegrej för utomstående men för mig är alla nyheter som rör namnet Elvenes intressant. Därför kollade jag upp ryktet med honom idag.
 
- De frågade mig men jag har sedan länge gjort klart för en säsong till i Jonstorp, säger "Stass" när jag frågar honom idag.
 
När jag frågar om han fått in några bra nyförvärv till sin klubb i "tvåan" så finns det tre spelare hittills som han gjort klart med. Varav ett är ett välmeriterad sådant. Nämligen Sebastian Ström som spelat elitseriehockey med Rögle och allsvenskt med Malmö, Västerås och Sundsvall. Givetvis är det ett starkt nyförvärv för en division-2-klubb.
 
- Vi har fått lite nya spelare i Jonstorp. Sebastian Ström och Mattias Bäckström från Helsingborg och Carl-Wictor Ebefeldt från Tingsryds J20.
 
Det återstår att se om Elvenes lyckas få ihop ett slagkraftigare lag som kan utmana topplagen i "tvåan".
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.