Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rasmus Bengtsson till Skellefteå?

Hela mitt internet strejkade halva dagen igår. Idag ska det bli ordning på de bitarna.
 
Sverige tog VM-guld efter en övertygande seger i finalen. Schweiz imponerade inledningsvis och hade 1-0 på tavlan och 8-0 i skottstatistiken. Därefter kvitterade Sverige och gick sedan ifrån till 5-1 innan guldmedaljerna kunde pryda de svenska hjältarna ännu en gång.
 
Schweiz lär nog vara riktigt nöjda och stolta över sin insats ändå. Martin Gerber stod inte på huvudet men har annars gjort en grym turnering tillsammans med Berra och de andra i hela Schweiz lag.
 
Det togs ut ett All Star Team igår. Jag tycker att Sveriges Petter Granberg kunnat vara med men annars ser det väl rätt bra ut:
 

Målvakt: Jhonas Enroth, Sverige:

Backar: Roman Josi, Schweiz, Julien Vauclair, Schweiz.

Forwards: Petri Kontiola, Finland, Paul Stastny, USA, Henrik Sedin, Sverige.

MVP: Roman Josi, Schweiz.

 

Det var två som prickade rätt slutresultat, 5-1, i min tävling. Därför fick tiden för sista målet avgöra och därför säger jag grattis till Jin Landälv som vann hela högen.

 

----

 

En intressant grej som dök upp sent i går på Mrmadhawk. Rasmus Bengtsson är på besök i Skellefteå. Han landade där med ett plan igår och säger själv att han ska besöka en klubb som "känns väldigt intressant". Det ryktades om Frölunda i ett tidigt skede, nu går ryktena över till Skellefteå. Frågan är var den förre Rögletalangen nu ska blomma ut som senior.

 

När jag skrev för några veckor sedan att Rögle borde vara intresserade och att jag såg det som en väldigt bra värvning så var det några som ifrågasatte mina åsikter. Nu lär det inte bli Rögle, det kan snarare bli så att han hamnar i Sveriges bästa hockeyklubb.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.