Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Nisse" drar vidare till Timrå

 
Nils Bergström är presenterad och klar för Timrå. Trots ett år kvar på kontraktet med Rögle så har man nu hittat en ny lösning.
 
- Nils ville ha mycket istid och det kunde vi inte garantera hos oss. Vi kom överens om att han fick lämna och sedan har det löst sig smidigt med Timrå som var intresserade, säger sportchef Anders "Masken" Carlsson till Nätmagasinet.
 
Detta har man haft på känn då han inte stått med i truppen på hemsidan. Det ska bli spännande att följa hans utveckling uppe i Timrå som nu sätter en hel del pusselbitar på plats. Förutom "Nisse" så har man presenterat backen Eric Moe och forwarden Johan Porsberger idag.
 
Timrås lagbygge har nyligen dragit igång och efter att Per Hallin stannade så har fler gjort samma sak. Framförallt är det två som jag tycker sticker ut ur de sex som man idag förlängt med. Jag tänker på Andreas Molinder och Jeremy Boyce-Rotevall. Duon håller bra allsvensk klass och kommer att vara viktiga för Timrå i vinter. De andra man förlängt med är Tommy Stenqvist, Anton Wedin, Daniel Öhrn och Emil Pettersson.
 
Slutligen vill jag passa på och tacka "Nisse" för sina insatser i den grönvita tröjan. Han har gjort jobbet varje dag och varit en härlig karaktär. En spelare som kört för laget och som haft stor respekt hos fansen. Nu har Rögle flera av den spelartypen i laget och jag förstår valet man gör här.
 
----
 
Det andra frågetecknet som vi nu väntar på är Jakob Johansson. Jag frågade honom igår men då sa han att man står på samma ruta som senast och att inget nytt finns att rapportera. "Masken" är i USA men jag förväntar mig att man når ett beslut inom kort.
 
----
 
Det är fruktansvärd nyhetstorka just nu. Jag hoppas man kan gräva fram något under veckan. Hör ni något så tipsa gärna till [email protected]. Det brukar ni vara bra på.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.