Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Masken" och Jakob snackar

Det finns ett frågetecken vi går och väntar på. Blir det en fortsättning för ikonen Jakob Johansson i Rögle? Det senaste man hörde var att "Masken" inte hade varit i kontakt med honom. Nu låter det annorlunda.
 
- Jag pratade med honom i början på veckan, säger Jakob Johansson till gronvitasumo.se.
 
Fick du något besked?
 
- Det får "Masken" kommentera, jag vill inte säga för mycket som du säkert förstår.
 
När jag lyssnar på "Jacke" så låter det inte som att han fått något negativt besked. En sak lyfter han fram tydligt, blir det en fortsättning i Rögle så ska det inte vara för det han gjort i och för klubben. Det vill han inte ha någon fokus på överhuvudtaget. På frågan om han tänker spela vidare i någon annan klubb om det inte blir Rögle så funderar han en kort sekund innan han svarar:
 
- Jag vet ärligt talat inte, jag har inte tänkt i dem banorna. Det kan bli så att jag i så fall satsar fullt ut på mitt civila yrke i så fall. Jag har inte tänkt så mycket på hockeyn eftersom säsongen tog lång tid att smälta. Det är väl först nu de senaste veckorna man har börjat fundera över framtiden.
 
Det är alltså inte omöjligt att vi får se dig i Rögle kommande säsong?
 
- Det får vi se, säger Jakob utan att avslöja åt vilket håll det lutar.
 
Om ni frågar mig så ser jag gärna Jakob i Rögle ännu en säsong. Om han brinner för det. På allsvensk nivå är han en bra center och med tanke på dagens unga trupp och hur centermarknaden ser ut så är Jakob ett bra alternativ. Jag är medveten om att han inte gjorde någon bra säsong nu senast men jag är övertygad om att han skulle betyda mycket för laget kommande säsong. Finns motivationen så vill jag se #26 i en säsong till.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.