Blogg listad på Bloggtoppen.se

Många svenskar tippas gå tidigt i draften

Om en månad sker draften borta i NHL. Tittar man på rankingen så kan det bli en ganska trevlig draft med svenska ögon sett. I den europeiska finns inte mindre än fem svenskan bland de tio främst rankade.
 
Den som toppar rankingen är "ryssfinnen" Aleksander Barkov. En 17-årig center som i år redan noterades för hela 48 poäng för Tappara i den finska ligan. Brynäs Elias Lindholm rankas som den hetaste svensken på tredje plats. Dessutom hittar vi även Wennberg, Burakovsky, Hägg och De la Rose på topp-10 över Europas ranking.
 
Rögle har också ett antal spelare med i dis kussionerna. Anton Cederholm hittar vi på plats nummer 25, precis före lagkompisen Niklas Hansson. Tobias Törnkvist finns också med där, fast lite längre ner på en 84:e plats.
 
- Man vet sedan tidigare år att det kan  gå precis hur som helst. Blir jag draftad tar jag det som en stor motivation men blir jag inte det tar jag det som en lika stor motivation, säger Rögles bäst rankade spelare inför draften, Anton Cederholm till gronvitasumo.se.
 
Jag tror inte att någon svensk "slår" Hampus Lindholms sjätteval detta år.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.