Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jensen ser redan fram emot nästa utmaning

 
VM är över och det innebär att Rögles (inför fortsättningen) enda VM-bidrag, Jesper Jensen, nu avslutat sin säsong. En lång sådan som han fick avsluta med VM-spel där han fick spela under stort förtroende av Bäckman.
 
- Det har varit en lång säsong så nu ska jag ha lite semester, säger Jesper Jensen till gronvitasumo.se.
 
När han återvänder till Rögles träning är inte klart. Jesper ska snacka med Tangnes i dagarna och då vet han mer men han hoppas få ett par veckors ledighet nu. När jag frågar om hur han ser på sin säsong så är han ganska nöjd över sitt eget spel men säger att det var tungt att åka ur med Rögle.
 
- Säsongen med Rögle kändes lång. Det blev många förluster och vi åkte ur. Personligen tycker jag att jag hade en bra säsong. Jag spelade stabilt och jag fick avsluta med att göra ett bra VM.  
 
När jag frågar om Per Bäckman som nu lämnar över rollen som Danmarks förbundskapten så öser Jesper beröm över honom.
 
- Jag har bara bra saker att säga om Bäckman. Han har lärt mig mycket och är fantastisk som både coach och människa. Han älskar hockey och jag hade gärna sett att han fortsatte men det kan också bli bra med något nytt med nya ideér nu efter fem år med Per. Man kan dessutom säga att han lämnar med flaggan i topp. Han var väldigt omtyckt och jag tror att de flesta i landslaget gärna hade sett honom fortsätta.
 
När vi går in på Rögles nya backbesättning så är han lika positiv där.
 
- Det är bra att den är så ung. Alla jobbar hårt för att bli bättre. Jag tycker att det ser jättebra ut. Vi har även den rutin som behövs i form av Lilja och Kunes. Tycker även att jag kan bidra med lite rutin.
 
Nu väntar semester och när jag frågar om hur han ska ta till vara på den så ska han först njuta.
 
- Jag ser redan fram emot säsongen som kommer och ska snart börja träna så att jag är redo igen. Först ska jag och min flickvän till Rio de Janeiro, det ska bli jättekul, avslutar Jesper.
 
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.