Blogg listad på Bloggtoppen.se

J20 - Inga nyförvärv i planerna

När jag snackade med Rögles J20-tränare, Mikael Gath, senast så sa han att man siktade på att ta in en back och en forward till J20-laget. Nu låter det annorlunda.
 
- Som det ser ut just nu kommer vi inte att ta in några spelare till J20. Om vi ska ta in något så ska det vara en spelare som vi tror kan gå in i A-laget nästa år, berättar Gath för mig idag.
 
Istället kommer man att vara grymt noga i rekryteringen till hockeygymnasiet.
 
- Vi måste vara så pass noga att vi ska vara självförsörjande till J20. Vi har en av de bästa ungdoms och juniorlagsorganisationerna i landet och då måste vi låta våra egna spelare att få chansen att utvecklas.
 
Igår berättade jag att Fredrik Smeds blir assisterande tränare. De uppgifterna ville Gath inte bekräfta.
 
- Jag är tyst fram tills alla detaljer med kommande kompanjon är klart.
 
Då vet ni, Rögle kommer högst troligt att inte värva någon spelare direkt till J20, därmed inte sagt att det kan komma in någon yngre som snabbt klättrar uppåt. Jag tycker att det låter väldigt sunt. Har man en stark verksamhet så ska man tro på den och om det inte är något riktigt bra så bör man istället låta de egna gå i första ledet.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.