Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snackas om Timrå för "Nisse"

Nils Bergström har kontrakt med Rögle även över kommande säsong. Ändå står han inte med i Rögles laguppställning på hemsidan och när jag snackade med honom för några veckor sedan så "visste han inte var han skulle spela". När jag sedan frågade "Masken" för någon vecka sedan om Nils framtid så fick jag ett rakt svar.
 
- Han har kontrakt med oss.
 
När jag var i Lindab Arena i onsdags så såg jag att Nisse var där och tränade. Ändå ser han ut att tvingas lämna laget. Kan mycket väl bli Timrå istället för idag berättar Timrås sportchef, Kent Norberg, att han vill se honom i sitt lag.
 
- Det är en intressant spelare som jag följt under många säsonger. Jag såg honom när vi var uppe med Frölunda och mötte Östersund en gång i tiden. Sedan försökte jag få honom till Borås, men han valde Rögle i stället, säger Norberg till dagbladet.se.
 
Det återstår att se var han landar men trots att han skrev på ett nytt tvåårskontrakt ifjol så lutar det åt att han inte spelar vidare i Rögle. Ingen större skräll då man har många av den spelartypen redan i laget som t.ex. Tjärnqvist, Everberg, Lindqvist-Hansen, Lindgren etc. Däremot skulle "Nisse" absolut gjort ett bra jobb för Rögle i Allsvenskan. Under hans tre säsonger här så har vi gillat hans spelstil, inte som den poängkung han värvades för utan för den oömma kämpen med riktigt bra driv.
 
----
 
Kommer ni ihåg Tomas Wallgren som spelade i Rögle en kort sejour för sex säsonger sedan? Han valde därefter att gå till Malmö där han stannade i tre säsonger. Sedan dess i Björklöven och Vita Hästen men nu är han tillbaka i Allsvenskan igen. Idag presenterades han som Asplövens senaste nyförvärv.
 
- Tomas är en smart center som jobbar hårt och vet vad som krävs på den här nivån. Sen är det givetvis extra roligt att vi kan knyta till oss en spelare från närområdet säger Asplövens tränare Per Kenttä på klubbens hemsida.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.