Blogg listad på Bloggtoppen.se

Förre Röglebacken har allsvenskt intresse på sig

Det finns många Röglefans som fortfarande tycker att det är fel att Alexander Karlsson fick lämna 2010 och inte fått återvända till klubben. Många säger att han var Rögles bästa back underifrån och att det var förvånande att man t.ex. valde Victor Panelin-Borg före. Något som knappast någon kan ifrågasätta idag då "Pane" tagit flera kliv och bara blir bättre och bättre. Jag minns att man från tränarhåll sa att det bästa för honom var att lämna för att få en större roll. I Rögle hade han fått begränsad istid och den spelartypen måste få spela mycket för att utvecklas. Det var den förklaringen jag fick då.
 
Sedan Alexander lämnade så har det blivit tre säsonger i division 1 men han äntligen fick göra lite allsvenska matcher med Oskarshamn nu denna säsong. Där blev det sju stycken med +2 som facit.
 
Enligt uppgifter från en bra källa så finns nu chansen att han får ett allsvenskt kontrakt. Tre klubbar ska ha anmält sitt intresse. Karlskrona, Almtuna samt Oskarshamn som var nöjda över hans insatser ska alla tre ha visat ett intresse för honom. När jag frågar Alexander om dessa uppgifter idag så bekräftar han att det finns intresse.
 
- Ja, det finns intresse men jag kan inte säga mer än så, berättar Alexander Karlsson för gronvitasumo.se.
 
Har inte Rögle visat något intresse i år?
 
- Nej, jag bad min agent höra med dem men det fanns inget intresse. Det hade varit sjukt roligt att få spela där igen.
 
Denna väg som Alexander får ta, dvs en omväg till division 1 för att sedan landa i ett allsvenskt lag får mig att tänka på Alexander Bergström. Precis som sin namne så fick han lämna Rögle efter J20, gick till Olofström för att sedan låta den allsvenska karriären ta fart i Oskarshamn.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.