Blogg listad på Bloggtoppen.se

Fornataro till Elitserien

En center det ryktats ganska mycket om är, Matt Fornataro. Västerås ville behålla honom men efter hans starka säsong så var man inte ensamma om att jaga honom. Hans 48 poäng från sin centerposition i Västerås gav honom ett elitseriekontrakt. Det är Leksand som presenterat honom idag.
 
- Matt är en teknisk center med riktigt bra spelsinne som passar bra in i  vårt lagbygge.  Jag har haft bra koll på Matt i vinter och han gjorde en riktigt bra säsong i Västerås och jag är glad att han valde Leksand som sin nästa klubb. Han kommer tillföra både spets och bredd  i vår trupp, säger Tommy Salo på Leksands hemsida.
 
Succé i allsvenskan betyder inte att man fortsätter att leverera stort när man tar klivet upp. Jag kommer att tänka på Eric Himelfarb här. Han vräkte in poäng i allsvenskan men hade en lång startsträcka i Linköping. Det var inte förrän strax innan skadan han började leverera. Nu är Fornataro och Himelfarb två olika spelare men steget från Allsvenskan till Elitserien är stort.
 
Vi får se hur han klarar av att ta steget upp till Elitserien. Jag är tveksam till succé men jag har haft fel förut.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.