Blogg listad på Bloggtoppen.se

Dagens leverans - Heed, Kesä och Jensen

Kom precis hem från jobb. Det har hänt lite intressanta saker idag också.
 
Skellefteå presenterade en skrällvärvning. Eller vem kunde tro att mästarna skulle landa Tim Heed? Det har man nu gjort.
 
- Jag kände direkt att det var hedrande och inspirerande att få intresse från en så pass bra förening och klubb. Det var inte mycket att fundera på egentligen. Skellefteå AIK spelar en rolig hockey och är väldigt bra på att utveckla spelare. Sen vann de ju sm-guld förra säsongen. Jag ska inte sticka under stolen med att det inverkar. Sm-guld är det man spelar för. Jag hoppas verkligen få ta ett guld här i föreningen, säger Heed i en intervju på Skellefteås hemsida.
 
Jag har inte sett honom speciellt mycket den gånga säsongen då han, till största del, spelade som utlånad till Västerås. Har dock svårt att se att hans defensiv tagit sådant stort kliv att han ska hålla hög elitserieklass. Offensivt vet vi alla att han är en grym tillgång.
 
----
 
Nu är det även klart att Teemu Kesä återvänder till Malmö. Han är klar för den kommande säsongen och här har Malmö hittat sin "städare". En tuff fysisk back som kommer att dra sitt strå till stacken. Han lär inte vara populär bland motståndarna, allra minst hos Röglefansen.
 
-  Teemu var en publikfavorit senast i Malmö och han är en spelare som vi behöver för att ta nästa kliv. Han är en tuff spelare som alltid gör sitt jobb och skapar en fysiskt trygghet i vårt försvar, säger Patrik Sylvegård på Malmös hemsida.
 
----
 
Karlskronas lagbygge fortsätter att fyllas på i snabb takt. Idag blev det klart att den danske VM-centern, Jesper Jensen, stannar en säsong till.
 
----
 
Slutligen, jag brukar ju köra ett antal tävlingar här på bloggen. Därför är det kul att vara med i andras. Igår arrangerade Glenn Hysén en sådan via twitter där två VM-biljetter låg i potten. Man skulle tippa resultat, sista målskytt och för utslag tiden när målet föll. Jag satte 2-2, Giroux och minut 51. Hyfsat va? Två biljetter till VM-finalen är mina.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.