Blogg listad på Bloggtoppen.se

Brithén - "Kan kalla mig för Jönköpingsbo nu"

 
Jag har tidigare inte haft tillfälle att byta några ord med Ted Brithén sedan han lämnade för HV71. Han lämnade ett tomrum efter sig som "Masken" nu ska täppa till. Jag var lite nyfiken på hur Ted har det i sitt "nya liv". Han har flyttat upp och kör på för fullt med sina nya lagkamrater.
 
- Flyttlasset har, till stor del, gått så jag kan nog kalla mig för en Jönköpingsbo nu tycker jag. Det är bara att ställa in sig på det nu helt enkelt, säger Ted till gronvitasumo.se.
 
Vad är dina första intryck av HV71?
 
- Mina första intryck är väldigt positiva, väldigt seriöst och kvalité i allt som händer från träning, inställning till hjälp med diverse saker. Det är ett härligt gäng och vi har det väldigt roligt i omklädningsrummet. Det är ett sammansvetsat gäng jag kommit till.
 
När jag frågar vilken roll han siktar på att ta i laget så säger han att han vill göra allt för laget men har ännu inte snackat sådana detaljer med Dahlén.
 
- Jag har inte snackat med Dahlén om vilka förväntningar han har på mig eller vad jag ska ha på mig själv utan det kommer allt eftersom.
 
Nu börjar ett nytt kapitel i hans hockeykarriär. Rögle kommer alltid ha en varm plats i hans hjärta och när jag frågar honom om vad han tycker på nysatsningen man gör så säger han så här:
 
- Jag tycker det är kanonkul med nysatsningen i Rögle. Jag följer den med spänning och har daglig koll med hjälp av en av mina bästa vänner, "Flash" (Lindqvist-Hansen). Var nere i helgen och fick lite info från de andra grabbarna också. Har även hunnit träffa Eric Persson och Victor Berglind av de nya som båda är riktigt goa killar. Jag kommer stötta fullt ut och kommer se varenda match om det inte är så att jag spelar själv såklart.
 
Vi kan nog räkna med att Brithén kommer att synas på läktarna i Lindab Arena i vinter.
 
- Har ju bara 2 timmar hem så kommer nog gå på någon match vid läge.
 
Det ska bli oerhört spännande att följa Ted i vinter. Han kommer att spela i #90. Ett nummer han ville ha redan tidigt i Rögle.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.