Blogg listad på Bloggtoppen.se

#Hawkwalk13 - Nu kan nedräkningen starta

Jag har idag hämtat ,"Hawkan", min värsta ovän nere i Malmö. Så nu finns det ingen återvändo, det är bara att börja planera för promenaden. Jag har precis testat den och det var precis att den passade. Jag är trots allt 195 cm lång och 100 kg tung. Vi säger att den passade, jag kom åtminstone i den. Däremot luktar den fantastiskt vidrigt, som en otvättad hockeyutrustning ungefär och ja, efter att bara ha testat den så inser jag att den är fruktansvärt varm.
 
Nu kommer jag inte att gå i "kråkfötterna", inga knäskydd, ingen halsduk och troligtvis inte hockeybyxorna som är något man sätter utanpå själva dräkten. Jag lovar er, den är kokande ändå. Det jag kommer att bära är:
 
* 1 underbyxa som går från vaderna upp till axlarna.
* 1 kroppsdräkt som är riktigt varm.
* 1 Matchtröja
* 1 Stort fågelhuvud där man har huvudet fastspänt i en hjälm. Sikten ut är genom ett myggnät ur munnen.
 
En sak som är säkert är att jag inte kommer att bära egna kläder under dräkten, det är i princip omöjligt. "Kallingar", t-shirt och egna strumpor och skor är fullt tillräckligt.
 
----
 
När och var? - Det är spikat och det blir på SÖNDAG klockan 5:00. Jag kommer att utgå ifrån Sydsvenskans hus i norra Malmö och målet är Lindab Arena, Ängelholm.
 
 
Om jag når mitt mål så kommer jag att passera Arlöv, Lomma, Bjärred, Löddeköpinge, Saxtorpsskogen, Asmundtorp, Bjuv och Åstorp innan jag till slut tar sista milen mot Ängelholm. Som alla förstår så är det helt omöjligt att säga när jag är var. Om jag går i den takt Google kallar för gångtakt så tar det ca 16 timmar så jag räknar kallt med att det tar ca 20 timmar. Huvudsaken är jag klarar det, jag ska definitivt ge det en ärlig chans. Jag är en envis tjurskalle. Det är nog mitt livs utmaning detta. Ni ska veta att jag är helt otränad och har usel kondition.
 
Intresset för #Hawkwalk13 är rätt stort och en Malmösupporter har tex fixat en egen hemsida för eventet, se www.hawkwalk13.n.nu. Mannen bakom sajten har även fixat så att Ekströms sponsrar mig med 10 x 33 cl blåbärssoppa.
 
Det är sånt som får mig att brinna ännu mer för detta. Jag är grymt tacksam för allt som gör min promenad till ett lättare nöje än ett rent svettigt helvete med ömmande fötter. Så är du sugen på att hänga med och gå en bit för att snacka lite skit? Allt som gör det lättare är väldigt välkommet. Däremot är alla förslag till fusk diskvalificerade, jag ska gå varenda meter.
 
Ledsen kids, men Hawkan finns inte på riktigt. Dessutom luktar han riktigt illa.
 
Till er som inte vet varför jag ska göra detta. Den 26 juni twittrade jag - "Om Rögle hamnar i Kvalserien så ska jag gå från Malmö till Ängelholm i Hawkan-dräkten". Jag trodde stenhårt på Rögle vilket jag nu får äta upp. Jag säger inte att jag kommer att klara det, däremot kommer jag att gå så länge det är fysiskt möjligt.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.