Blogg listad på Bloggtoppen.se

Mora presenterade förre Röglecentern

I denna nyhetstorka som sommaren har tagit med sig så var det välkommet med lite spelarpresentationer idag.
Ikväll har det bekräftats två intressanta nyförvärv. Båda till Mora. Det handlar om Röglebekantingen Jeremy Colliton och en kanadensisk back i form av Jonathan Harty.
 
Enligt Niclas Liljeberg på Twitter som var på plats på kvällens träff ,där Mora bjöd på två värvningar, så ska Johan Alcén, som spelade tillsammans med Colliton i Rögle, tryckt på för att få hit honom.
 
 

 

 

Jag har ingen koll på Harty som närmast kommer från den franska ligan. Inte mer än att han beskrivs som en hårdför back. Däremot känner man givetvis till Colliton väldigt väl. I Elitserien var han helt okej, höll ihop sin kedja bra och fick stort förtroende i viktiga moment. Speciellt vid tekningar och boxplay där han var en tillgång. När det nu handlar om Allsvenskan och Mora så kan vi anta att han kommer att leverera framåt också. I mitt tycke en klassvärvning av Mora.

----

 

Imorgon är det tänkt att jag ska snacka med Jakob Johansson. Lite om allt möjligt men framför allt om framtiden. Har du någon fråga så skriv den gärna här.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.