Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Vi ska ha en stolthet i allt vi gör"

Jag har precis snackat med Janne Karlsson för första gången. Han kändes väldigt ödmjuk inför uppgiften och ser möjligheterna. Snacket om Janne gick ju för någon månad sedan och jag ställde den raka frågan om Rögle var en av klubbarna redan då?
 
- Jag hade en del anbud och Rögle var ett av dem redan då, säger Janne Karlsson till gronvitasumo.se.
 
Detta är inget som bara kommit som en blixt från en klar himmel utan Janne har under en kort period, på avstånd, bekantat sig med Rögles spel.
- Jag har haft möjligheten att se matcherna mot AIK och Luleå. Idag träffade jag spelarna och tränarna för första gången och vi hade ett möte innan vi körde igång. Så 25 minuter på is är vad jag har fått än så länge.
 
Dina första intryck av laget?
- Mycket är positivt men det finns mycket att jobba på. Vi har alldeles för många insläppta mål, både i spel fem mot fem och i boxplay. Nu är positionen är som den är och viska göra vad vi kan för att hålla oss kvar i Elitserien. Vi ska ha en stolthet i allt vi gör.
 
Vilken hockey förespråkar du, vad har vi att vänta oss?
- Full gas och en bra defensiv men det gäller att anpassa sig efter motståndet. Man ska göra rätt saker vi rätt tillfälle. Jag brukar säga att vi ska vara så offensiva som motståndarna tillåter.
 
Hur beskriver du dig själv i båset? Är du en lugn eller tempramentsfull coach?
- Haha, det är lite utav varje. Det som känns bäst både för mig och för spelarna. 
 
Kommer vi se några förändringar redan ikväll?
- Idag kommer jag mer att vara med på nära håll och ta in lite. Visst kommer jag att snacka med spelarna också. Jag sa till killarna idag att vi har en härlig utmaning framför oss där vi har allt att vinna.
 
När det gäller spelarna i laget så känner Janne till några stycken sedan tidigare men har haft chansen att följa Rögle på slutet samt att han inom det närmaste kommer att bilda sig en egen uppfattning om killarna.
 
Räkna med nytända spelare redan ikväll mot Växjö!
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.