Blogg listad på Bloggtoppen.se

Janne vill se ett bättre närkampsspel mot AIK

Efter gårdagens förlust mot HV71 så var jag nyfiken på att höra Janne Karlssons tankar, både om matchen och hur han tänker inför morgondagen. När jag ringer upp så är laget på väg till Stockholm. Vi började att gå igenom gårdagens match och så här reflekterar Janne:
 
- Vi började bra och fick igång skridskoåkningen. Jag önskar att vi haft mer närkampsspel och varit rakare mot mål men jag tycker att vi gör det bra. Hade vi fått ett mål där i början så hade det betytt mycket för oss och även för publiken. Vi försöker, vi vill men det var ett förbaskat bra hockeylag vi mötte. Sedan måste man sätta chanserna när de dyker upp, vi hade 5-6 riktigt bra läge. Ska vi titta på deras mål så tycker jag att vi tappar markering och det är sånt som händer även om det inte får hända, säger en ganska nöjd Rögletränare trots allt.
 
Nu blir morgondagens match ännu viktigare. Hur ser du på uppgiften?
- För oss är varje match och varje byte viktigt. Sedan spelar det inte någon roll vilka vi möter, alla matcher är viktiga för oss.
 
Kommer ni att göra några förändringar?
- Det är ett dygn dit men vi planerar inte att göra någon förändring. Inte som det ser ut nu.
 
En spelare som fått känna på bänken trots att han visade en brant stigande formkurva är Daniel Sylwander. Det är många som blev förvånade när ni valde att sätta honom utanför laget. Varför sitter han på bänken?
- Så är det på elitnivå. Normalt sett har man två-tre spelare utanför laget i ett elitserielag men här har vi bara en. Det är små marginaler, säger Janne utan att gå in på varför just Sylwander är petad.
 
Janne har kontrakt säsongen ut men sedan finns det ett option för nästa säsong. När jag frågar hur han ser på det och hur han trivs i klubben så svarar han:
- Jag trivs kanon, det måste jag säga. Trivselfaktorn är hög men denna sporten är väldigt resultatbaserad så det beslutet får vi se på längre fram.
 
Laget mot AIK
Gerber (Fransson)
Bonsaksen, Panelin-Borg - Liljewall, Brithén, Barta
Sondell, Jensen - Iggulden, Tjärnqvist, Aaltonen
Kukkonen, Lintner - Bergström, Warg, Lindgren
                              - Lindqvist-Hansen, Johansson, Everberg
Bänken:                              - Sylwander
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.