Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Aaltonenfeber" i Ängelholm

Juhamatti Aaltonens avgörande mot Timrå gav effekt, på Rögles biljettförsäljning. Nätmagasinet berättar att försäljningen tog fart efter segern mot Timrå och att man i förmiddags hade sålt 3560 biljetter inför morgondagens match mot HV71.
 
På tal om Aaltonen, någon har suttit och samlat ihop finländarens highlights från hans tid i Rögle så här långt och det klippet hittar ni här.
 
Föga oväntat så gör tränarstaben inga förändringar till morgondagens match efter den senaste tidens framgångar. Den jag i så fall tycker förtjänar en plats är Jakob Lilja som visade form i helgens comeback. Rögles tränare säger så här inför matchen:
 
- Vi har lite som vi måste slipa bort. Deras första och andra mål är vi styvt inblandade i. Ibland gör motståndaren bra mål på oss, men ettan och tvåan är vi på tok för inblandade i och det ska vi slipa bort. Sedan gör killarna en
moraliskt bra match och kommer tillbaka, de visade go. Vi tar med oss det, säger Janne till Nätmagasinet.
 
----
 
Det är sillyseason och då får man vädra lösa rykten. En back som lämnar Lukko i Finland är Ryan Caldwell. Det sägs att ett elitserielag visat seriöst intresse. Samtidigt har jag fått ett mail från en "random" tipsare att han ska vara aktuell för Rögle. Kan vara helt taget ur luften men när jag efteråt läste att han faktiskt har intresse från Elitserien på sig tänkte jag om.
 
Spontant känns det inte som en värvning Pelle Svensson skulle vara intresserad av att göra. Känslan säger att det inte är en back som spetsar till laget utan bara breddar. Jag är tveksam till att ens det finns substans i att han skulle vara aktuell. Givetvis är Caldwell en av de som finns på marknaden.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.