Blogg listad på Bloggtoppen.se

Viksten finns högt upp på önskelistan

Rögle har landat en del backar men nu är det snart dags att börja presentera forwards. Även om "Masken" väntar på besked från en del spelare från den ursprungliga truppen som sitter på klausuler så måste det jobbas för att få in både spets och bredd.
 
En spelare som jag vet är på "Maskens" önskelista, dessutom väldigt högt upp är Moras högerfattade forward, Daniel Viksten.
 
- Jag har en del att ta ställning till. Det finns konkreta förslag från flera håll. Även Mora finns med i bilden.
 
Både Rögle och Malmö har visat sitt intresse liksom många andra klubbar runt om i landet. Vissa har visat mer intresse än andra och även om det finns löst intresse från elitseriehåll så finns det konkreta förslag från olika klubbar i Hockeyallsvenskan. Ett av dem lagen som lagt fram ett kontraktsförslag är Rögle, det uppger en bra källa för mig idag.
 
- Ja, jag har en del förslag. Både Rögle och Malmö tillhör dem som visat intresse, bekräftar Viksten för mig när jag ringer upp honom nu på eftermiddagen.
 
Viksten är en spelare jag höjt rätt bra under säsongerna och under varje Silly season de senaste åren har jag förväntat mig att han skulle lämna Mora för större utmaningar. Nu ser det ut att vara dags att testa sina vingar utanför Mora för första gången för 23-åringen.
 
Den Morafödde forwarden passar in i det just Rögle söker. Snabb och målfarlig. Hittills har Viksten levererat hela 170 poäng på 248 allsvenska matcher. Det är precis det Rögle just nu behöver ha in, poängproducerande forwards med näsa för mål.
 
Konkurrens om signaturen saknas inte som ni förstår och det blir inte mindre intressant att Malmö också visat ett tydligt intresse. Sylvegård kan ha en fördel i och med att man redan lyckats landa förre Morakaptenen Tobias Ericsson. Beslutet lär dock dröja ett tag till låter det som.
 
- Det finns intresse från Elitserien också och det är lite därför jag avvaktar. För att se vad som händer men det är kul att det finns intresse för mig.
 
Vi får se var Viksten landar men skulle "Masken" lyckas ro denna värvning i hamn så blir jag glad. Detta är en spelare jag länge gillat skarpt.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.