Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snack med "Masken" om lagbygge och revanschlust

Eftersom jag hade fullt upp på jobb under hela påskveckan så har jag inte haft möjlighet att snacka med Rögles nye sportchef förrän idag. Han var upptagen när jag ringde tidigare idag men precis när jag skulle sätta mig och käka så ringde "Masken" upp. Det var med stor glädje jag släppte besticken för att ta ett samtal med sportchefen.
 
Min första fråga var vilket intryck han fått av Rögle hittills. En fråga som givetvis tagit en dag att gå igenom men "Masken" sammanfattade det så här:
- Det är det jag sitter och försöker sammanfatta nu. I lugn och ro ska vi utvärdera säsongen tillsammans med spelare och den "sportgrupp" som varit med under resan. Vi håller på att gå igenom vilka vi vill behålla och vad vi behöver. Sedan får vi se var vi landar, säger Anders "Masken" Carlsson till gronvitasumo.se.
 
Hur långt har du kommit i jobbet som Rögles sportchef. Ligger du långt framme eller hur ser det ut?
- Vi är i början, väldigt i början. Jag vet ungefär vad vi vill ha och bygga på. Jag vill ha en stomme som består av svenska spelare där jag vill värva och bygga på karaktärer.
 
Karaktärer var precis samma ord som Pelle Svensson sa att han var ute efter. Tittar vi på dagens Rögle så undrar, vad är en karaktär för dig?
- En som vill vinna till varje pris. Det ska synas att det betyder allt att vinna. Sedan skiter jag i om han är snabb eller inte. Det viktiga är att det ska synas att spelaren vill vinna och att det betyder allt.
 
När du tog jobbet så visste du inte om du skulle jobba i ett elitserielag eller i ett allsvenskt lag. Gick du in med inställningen att jobba i ett elitserielag eller hur tänkte du?
- När jag tog jobbet så trodde jag att det skulle bli allsvenskan, säger "Masken" och förklarar vidare:
- Det såg sargat ut och trenden såg ut så. Så detta är ingen chock för mig. Jobbet är lika inspirerande och jag tycker att vi har jäkligt mycket att hämta ur våra unga spelare. Vi har en bra och spännande stomme att bygga vidare på.
 
Just nu dessa dagar så sitter "Masken" i individuella samtal med samtliga spelare. Han berättar att han blir smittad av hur stor revanschlustan är hos många av spelarna. Att han tydligt ser hur ont detta verkligen gjort. När jag sedan lyfter tränarfrågan så säger han att den inte är satt utan räknar upp:
- Janne har klausul, Dan har två år kvar och Kenny har ett kontrakt som löper ut. Det är där vi står nu. När det gäller truppen så är det jobbet i full gång men kommer inte att bolla några namn i media. Eftersom vi inte vetat vilken serie vi skulle spela i så är det svårt att knyta till sig spelarna i ett tidigt skede.
 
Innan vi avslutar samtalet så snackar vi lite generellt om hur Hockeyallsvenskan stigit, både sportsligt och medialt. Intresset blir ju inte mindre med lag som Timrå, Rögle och Björklöven.
- Det blir ett riktigt getingbo. Media har varit med och hypat denna serie bra. Det är en proffsserie som är högintressant. Jag kan lova att vi i Rögle är väldigt revanschsugna.
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.