Blogg listad på Bloggtoppen.se

Släkten Lindskougs dilemma - "Vi får se vad de tycker"

Rögles dagsfärske målvakt, Kevin Lindskoug, låter väldigt uppåt och glad över att det äntligen är klart när jag ringer honom idag. Han befinner sig på sitt rum hos den värdfamilj som tagit hand om honom under säsongen borta i Lumberjacks. Alla som spelar i USHL bor i en familj men enligt Kevin så har det varit bättre än han kunnat ana och klart över förväntan. Muskegon, där han bor, är en liten stad som ligger en bit söder om Chicago. Även om han trivs bra på andra sidan så är han nu väldigt glad över att komma hem igen.
 
- Riktigt kul. Jag har följt Rögle hela året och nu ser jag fram emot att få spela där igen. Det har varit min önskan ända sedan jag lämnade för ett år sedan, säger Kevin Lindskoug till gronvitasumo.se.
 
Säsongen i USHL har betytt väldigt mycket för honom. Att spela på en liten rink har utvecklat hans spel och framförallt är det tekniken som utvecklats berättar han. Att gå från stor till liten rink för att nu återvända till stor rink igen är inget problem. Han har spelat på stor rink vid ett par tillfällen även där borta.
 
- Ja, Waterloo spelar på stor rink. Det är stor skillnad faktiskt. På en liten rink går det mycket snabbare och spelet runt kassen är intensivare. En betydelsefull erfarenhet inför fortsättningen. 
 
För ett år sedan spelade han inför ett par hundra på läktarna i Lindab Arena med J20. I Muskegon har man mellan 3000-4000 på läktarna och vid en del bortamatcher spelar man inför över 10 000 på läktarna. Givetvis en stor skillnad mot vad han var van vid eller om han stannat i Västervik där han först mellanlandade. Nu blev det inte division 1 och Västervik utan ett större äventyr men målet har hela tiden varit det samma.
 
- När jag först tänkte gå till Västervik var målet att slå sig in i Allsvenskan redan till denna säsongen. Nu blev det Rögle, säger Kevin och låter helnöjd även om han givetvis inte önskade att Rögle skulle åka ur.
 
Nu när Kevin ska flytta hem igen så dyker ett litet dilemma upp.
- Ja, det kan man säga. Hela min släkt är ju från Malmö och håller på dem. Jag har inte pratat med dem nu så vi får se vad de tycker, säger den Malmöfödde målvakten som lyfter fram att han ser fram emot vinterns derbyn.
 
Innan flyttlasset går hemåt till familj, flickvän och till sin nygamla klubb så väntar säsongens höjdpunkt.
- Vi har bara några matcher kvar nu, sedan drar slutspelet igång och där väntar en kvartsfinal i bäst av fem.
 
Att Kevin nu är klar för en ny klubb är inget som gör någon i Muskegon Lumberjacks bitter. Tvärtom.
- Man är här för att utvecklas och för att sedan slussas vidare. Så de är bara glada för min skull.
 
Så fort slutspelet är över går flyttlasset över Atlanten. Kevin har fått vänner för livet där borta och är en stor erfarenhet rikare. Nu är han redo för att bevisa att han ska vara en del av det Rögle som ska möta nya utmaningar.
 
----
 
På tal om Röglemålvakt och Västervik. Idag har man presenterat Rögles J20-keeper Ludvig Engsund där uppe. Klubbens hemsida har tagit ett, minst sagt, snabbt snack med Ludvig. Läs här.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.