Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle är ett av Hanses fyra alternativ

Det gick snabbt att hitta något på Erik Hanses. Rögle är en av klubbarna som har visat intresse för Leksandsmålvakten. När jag lägger fram detta för hans agent alldeles precis så vill han inte säga så mycket.
 
- Jag kan inte kommenterar vilka klubbar. Det har jag lovat dem men det finns fyra olika alternativ, säger hans agent Walter Olsson till gronvitasumo.se.
 
Blir det Elitserien eller Allsvenskan för honom?
 - Så mycket kan jag väl berätta. Det är allsvenska klubbar.
 
Hanses agent berättar att ingenting är klart men det låter som att det är väldigt nära:
 
- I helgen så tror jag att det är ute om var Erik ska spela nästa säsong.
 
Rögle är en av klubbarna, men vilken klubb valet faller på återstår att se. Hanses skulle vara en perfekt lösning för både Rögle och honom själv. Faktiskt även för Kevin Lindskoug som får en "lättare" målvakt att tampas med. Båda målvakterna hade börjat på noll, det hade inte varit så om Fransson stannat. Även om man alltid säger så.
 
Förra säsongen var Hanses en av allsvenskans bästa och mest lovande. Lovorden haglade och ryktena om en elitserieflytt tog fart. Denna säsong har det inte gått lika bra och när Alsenfelt kom in från Modo så var båsdörren Hanses uppgift att vakta. Nu lämnar han Leksand för att få ny fart på karriären. Det ska även sägas att Leksand gav honom ett bud men som han valde att tacka nej till. Kanske kan ses som ett tufft beslut att ta men sett till hans egen utveckling så ska han givetvis spela och de chanserna ökar i en allsvensk klubb.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.