Blogg listad på Bloggtoppen.se

Norlöv - "Drömmen är att få spela i Rögles A-lag"

Efter en rekordbra höst och en svår nackskada så är nu Oskar Norlöv redo för att inleda lite lätt träning igen för att så småningom vara 100%-ig när säsongen drar igång. Givetvis vill Rögle behålla honom men han har inte fått något konkret att ta ställning till och vet därför inte hur framtiden ser ut. Det finns som jag tidigare berättat intresse från andra sidan Atlanten också.
 
- Jag vill inte skynda fram något, utan vill känna att kroppen kommer fungera först, men det börjar ju ljusna så det kommer nog inte dröja många veckor till. Det enda jag egentligen vet från Rögles sida är att de ser väldigt mycket potential i mig och att jag får stanna i J20 om jag vill, säger Norlöv till mig.
 
Oskar berättar att han fick frakturer på två nackkotor där en t.o.m lossnade från ryggraden. Nu har han nyligen lagt nackkragen och kan tacka gud för att han kan återvända till rinken igen.
 
- Ja, jag fick klartecken att plocka bort kragen helt och hållet nu i måndags. Det känns väldigt skönt att äntligen kunna köra igång igen, även om det bara handlar om väldigt lugn träning nu i början. Har ärligt talat inte tänkt på framtiden så mycket. Prio ett är ju att komma tillbaka igen. Jag är uppvuxen i Ängelholms ishall och drömmen är förstås att spela med A-laget någon dag. Sen om det blir nästa år eller om tio år, det får framtiden utvisa.
 
Under J20-SuperElit södras säsong i höstas så slog Norlöv poängrekord. Trots att han bara spelade 23 av 27 matcher så fick han ihop hela 47 poäng. Det var fyra poäng mer än hyllade William Nylander lyckades samla ihop trots att han spelade samtliga 27 matcher. Även om detta inte är någon garanti för en lysande framtid så finns det bevisligen en enorm potential i Oskar.
 
- Rekordet är något jag är väldigt stolt över, men ska jag vara ärlig så ligger mina kedjekamrater bakom det lika mycket som mig. Skadan förstörde förstås allt det roliga och det var jobbigt att sitta på läktaren, främst i slutspelet. Jag är bara tacksam för att jag kommer kunna spela igen, avslutar Oskar.
 
Jag hoppas givetvis att han stannar i Ängelholm. Kommer han upp i samma nivå som han höll före skadan så är A-laget inte långt borta.
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.