Blogg listad på Bloggtoppen.se

Målvakter som är på väg

Sedan Hanses klev av på Almtunas station istället för Rögles så har spekulationerna och jakten på nästa målvakt inletts. Igår fick jag bland annat tips om att Magnus Åkerlund ska ha intresse från allsvenskan. För att få reda på mer om det så ringde jag upp honom själv idag.
 
- Jag har en ambition och det är att komma till en klubb där jag får spela så mycket som möjligt. Det finns inget aktuellt i nuläget och jag känner ingen direkt panik heller. Givetvis skulle det vara intressant att få spela i Sverige igen även om vi trivdes bra i Danmark också, säger Åkerlund till gronvitasumo.se.
 
Osbykillen har via HV71, Timrå och Borås hamnat i Danmark och Aalborg. Frågan är var han landar nu men trots att vi har bra erfarenheter av spelare från Osby i Rögle så lär han inte hamna i Ängelholm.
 
- Nej, det kan jag säga. Jag har inte hört ett knyst från Rögle. Nu är det först lite avkoppling med familjen för att sedan köra en riktig hårdträning så att man är redo när det drar igång igen. Var det nu än blir.
 
----
 
En annan målvakt som är på marknaden är Timrås Joakim Lundström. Han lär definitivt inte hamna i Allsvenskan. Jag har hört från en trovärdig källa att Färjestad visat intresse där. Låter kanske lite skumt då man precis förlängt med Pettersson-Wentzel och att det skulle kännas lite tunt. Ser man på tidigare säsonger så vore det inte något unikt då man var i samma läge när man värvade Nihlstorp och hade Rahm som "etta".
 
Idag skriver Sundsvalls tidning att det även finns intresse från KHL.
 
Det innebär alltså att Timrå ska ha in ett helt nytt målvaktspar inför kommande säsong. Det ska bli väldigt spännande att se vad man får ihop för lag där uppe.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.